چگونه عروسی های خودمـان را بدون گناه برگـزار کنیم؟
  • این روزها جوانان عزیز کشـورمان شبهــات و سوالات زیادی در ذهن خویـش دارند که شاید هیچ روانشناس و کارشنـاسی با سخـنان درشت و کوچک و کلاسیک خویش و با وجود تمامی علم و تجربه ای که دارد نتواند گره گشای بسیاری از مشگلات باشد.
  • امروزه سیاستمداران و قبیلــه های سیـاسی تـلاش دارنـد تا همگان را با شعارها و تحلیلهای خود به سمت خود کشانده و مردم را پلی برای رسیدن به آمال خود قرار دهند ؛ بعضی از آنان نیز بدون توجه به سخن و منویات رهبری عزیز انقلاب و مصالح نظام عزیز اسلامی به اسم دفاع از ارزش ها و رهبری و انقلاب ، تیشه به ریشه ی آن میزنند و عملا درخلاف جهت مصالح آن تلاش دارند. شاید در سال های اخیر بتوان به خوبی حب و بغض های آنان نسبت به افراد را باتوجه به وزش باد سیاسی قبیله خود تشخیص داد که همفکری بیشتر جوانان انقلابی را می طلبد.
  • وبگاه جوان انقلابی بنا دارد تا به دور از مناسبات و فضای سیاسی به بررسی بی پرده بسیاری از این قبیل مطالب با کمک و همراهی شما بپردازد و ۵شنبه هرهفته مطالبی را با موضوعات سیاسی و اجتماعی مطرح و راه حل آن را بر عهده شما بگذارد ؛ شاید صحبت ساده و بی تکلف یک انسان دیگر و یا بیان تجربه خود بتواند راهگشای افراد دیگر باشد و چه بسا تحلیل های یک جوان روستایی در فلان نقطه کشور  بهتر بتواند در روشن تر شدن مسائل سیاسی و فرهنگی کمک کند.
  • و در پایان بیان این نکته را به محضر شما خوبان ضروری میدانم که اعلام دارم وبگاه جوان انقلابی به خاطر عدم وابستگی خود به هیچ گروه ، دستـه و جناح سیاسی و منـابع قدرت و ثروت ، فقط توسط چند جـوان متعد و انقــلابی با توکل بر خداوند متعال آغاز به کار کرده است و سعی دارد که مسیـری جدید در عرضــه فرهنگی انـقلاب اسـلامی و مکتـب نورانی تشیــیع ایجاد نماید و فقط و فقط خود را ملزم به اطاعت از فرامیـن مقتــدای خود حضـرت امـام خامــنه ای روحـنا الفــداه میداند و از شما عزیزان در این مسیر سخت تقاضای مـسـاعدت دارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کامنــت وارده توسـط فاطمـه از شیــراز – ۲۳ شهریــور  ۱۳۹۲ :

سلام.

آقا یه سؤالی : عروسی هامون رو چه جوری بگیریم؟ روحانیون محترم، مراجع تقلید جواب بدهند.
ما یک خانواده مذهبی هستیم. خانواده عروسمون هم از ما بیشتر. توی عروسی برادرم دوتا خانم مولودی میخوندن یعنی اگه رو حساب فامیلی نبود همه فامــیلا میرفتن. خودمون هم اصلا احساس خوبی نداشتیم از این عروسی بی حس و حال و خشک. آخرهم دوتاخانمه دعا «امّن یجیب…» میخوندن. مگه مجلس عزاسـت؟ آقا مولــودی امامـان(ع) هم که من عاشق همشـون هســتم جا داره. دعا هم جا داره. مثل این که بخوایم تو یه کنفرانس علمی روضه امام بخونیم. یا بعضی این خشکه مذهبی ها هستن عروسی سراپا مشکی میرن یا اصلا نمیرن و قهر که حالا شما آرایـش کــردین یا آهنگ گذاشتین. این که ضد ارزش تره.آره این جوری خوب میشه. حالا امام زمان(عج) خشنود میشن که یه ملتی بعد از کلی روزمرگی یه عروسی افتاده براشون حالا بخوره تو ذوق و حالشون؟
نه. نه. قضاوت نکنین. عروسی های مختلط خیلی خیلی بده. یه پارتی فامیلیه. آهنگای آنچنانی که همه رو از خود بیخود میکنه هم نه. ولی آهنگای مجاز و مرسوم چه عیبی داره؟ یه لباس خوشــگل پوشیـدن و یه آرایش چــندساعته توی مجلس زنونه چه اشکالی داره؟
اسلام دین رهبانیت و ریاضت که نیست. این که میگن رقص بده من هیچ زنی ندیدم با رقص یه زن دیگه شهــوتی بشه. آقایونی که مثال میزنین یکی که میرقصه بقیه میرن برا شوهرشون و مرد نامحرم تعریف میکنن این بستگی به فرهنگ مردم داره. یه کاری کنین مردم فرهنگشون بره بالا. بعدهم قبلــنا حموم عمومی میرفتن هم حروم بوده؟ آرایشگاه هم میرن حرومه؟ استخر؟ خیلی جاها هست که زن ها تن های نیمه عریـون هم رو میبینن و میتونن به گوش نامحرم برسونن. حتما حرومه؟
چرا فقط حرف میزنین؟ چرا هیچ وقت پاسخگو نیستین؟
بعدهم مسئؤلین یا مردم لطفا هرجا کم میارن و بقیه مطابق رفتارشون عمل نمیکنن نچسبونن به خشنودی امام زمان. اگه میخواین چیزی رو درست کنین نزنین چششم کور کنین تا امام زمان غمگین تر بشن

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سوالات تکمیــلی :

۱-  به نظر شـما در جشن و عـروسی های اعـضا فامیل که انسان باید حتـما برود و اگر نرود دلخوری و ناراحتی به وجود می آید باید چه کنیـم؟

۲-  با توجه به حرمت رقصیـدن مـردان در برابر یکدیگــر ؛ آقایـان پاسخ دهند : اگر در قسمت آقایان ، عده ای از مردها شروع به رقصیدن کردند ما چه کنیم؟ برویم؟ نگاه کنیم؟ نگاه نکنیم؟ و…

۳-  با توجه به حـرمت رقصیــدن زنـان در برابـر یکدیگــر ؛ بانوان پاسخ دهند : گر در قسمت بانوان ، عده ای از مردها شروع به رقصیدن کردند ما چه کنیم؟ برویم؟ نگاه کنیم؟ نگاه نکنیم؟ و…

۴-  آیا شمـا با خواندن مولــودی در جشـن ها مـوافق هستیـد؟

۵-  عده ای بر این باور هستنـد که عروسی بدون سـاز و آواز و رقـص ، عـروسی نیســت ؛ نظر شما چیسـت؟ چه شیوه و راه جدیــدی برای برگـزاری جشن های عروسی دارید؟

۶-  با توجه به رویکرد غالـب جامعـه در ضـرب المثــل انحـرافی “یه شـب هــزار شـب نمیشـه!” چه طرحی برای فریضـه امر به معروف و نهـی از منکــر برای جلوگیری از گناه در جلسات عروسی و جشن دارید؟

و سوال پایانی  : نظراتی که میدهید واقعا حاضر هستید در جلسه عروسی خود اجرا کنید و یا اگر قبلا ازدواج نموده اید این رویکرد را در مراسم ازدواج خود داشته اید؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

javanenghelabi - arrosi 33

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 2 اسفند 1392برچسب:, | 23:51 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |